Spis tematów

Rozdział


Ostatnia aktualizacja:
2014-10-04 14:19:06
10 Najnowszych!

Uwaga:
Widzisz braki w manualu? Pomoz go tworzyc! Kliknij tutaj aby dodac swoja propozycje wpisu!

Top 5 autorow:
1. Pink_Panthera (22)
2. jimbojim (21)
3. Erohoz (18)
4. HiTeC (9)
5. Tabgninrom (9)

Pytania:

001.Czym jest Kowal i dlaczego warto się w to bawić?
002.Jak zacząć zabawę w Kowala i co jest mi do tego potrzebne?
003.Receptury - koszta i wymagania.
004.Co to jest Poziom Umiejętności Kowalstwo ?
005.Pierwsza Receptura wyuczona.Co dalej?
006.Przetapianie czyli Know How początkującego Hefajstosa.
007.Przekuwanie - podstawowe informacje i zasady.
008.Przekuwanie (Ulepszanie) Przedmiotów w praktyce.
009.Przekuwanie - koszta i materiały.
010.Kilka dobrych rad odnośnie Przetapiania i Przekuwania.

Odpowiedzi:

001.Czym jest Kowal i dlaczego warto się w to bawić?
Kowal jest funkcją w grze umożliwiającą ulepszanie posiadanego ekwipunku. Dostęp do niego mamy po lewej stronie w Menu - dział Sklepy Państwowe. Ulepszony ekwipunek zwiększa nasze szanse w walce lub daje nam możliwość zarobku - możemy go sprzedać na bazarze lub w butiku.

^Do góry

002.Jak zacząć zabawę w Kowala i co jest mi do tego potrzebne?
Wchodzimy w zakładkę Kowal. By móc przetapiać przedmioty lub je przekuwać musimy wyuczyć się odpowiedniej Receptury.
Na początku zabawy nie potrzebujemy praktycznie niczego,prócz chęci.Poprostu wybieramy pierwszą możliwą recepturę do wyuczenia -Przetapianie Poziom I.

^Do góry

003.Receptury - koszta i wymagania.
Na początku przygody z Kowalem pierwsza z Receptur - Przetapianie Poziom I - jest darmowa. Nie potrzeba złota ani respektu, by się jej wyuczyć.Zwyczajnie klikamy w "ucz" po prawej stronie i już możemy zacząć przetapiać przedmioty. By móc rozwijać mistrzostwo w przetapianiu i przekuwaniu przedmiotów,potrzebne nam będą kolejne Receptury. Każda kolejna Receptura będzie już wymagała odpowiednich zasobów złota,umiejętności oraz Respektu.
Wygląda to tak:
Receptury do wykupienia:
Przetapianie poziom 1 Poziom [0] Respekt [0] Cena [0] złota
Przekuwanie poziom 1 Poziom [1] Respekt [0] Cena [10.000] złota
Przetapianie poziom 2 Poziom [3] Respekt [0] Cena [30.000] złota
Przetapianie poziom 3 Poziom [5] Respekt [0] Cena [50.000] złota
Przekuwanie poziom 2 Poziom [5] Respekt [20] Cena [50.000] złota
Przekuwanie poziom 3 Poziom [15] Respekt [30] Cena [150.000] złota
Przekuwanie poziom 4 Poziom [30] Respekt [40] Cena [300.000] złota
Przekuwanie poziom 5 Poziom [50] Respekt [70] Cena [500.000] złota
Przekuwanie poziom 6 Poziom [70] Respekt [100] Cena [700.000] złota
Przetapianie poziom 4 Poziom [80] Respekt [100] Cena [800.000] złota
Przekuwanie poziom 7 Poziom [100] Respekt [120] Cena [1.000.000] złota
Przekuwanie poziom 8 Poziom [130] Respekt [150] Cena [1.300.000] złota
Przekuwanie poziom 9 Poziom [150] Respekt [170] Cena [1.500.000] złota
Przekuwanie poziom 10 Poziom [170] Respekt [200] Cena [1.700.000] złota
Przekuwanie poziom 11 Poziom [190] Respekt [230] Cena [1.900.000] złota
Przekuwanie poziom 12 Poziom [220] Respekt [250] Cena [2.200.000] złota

^Do góry

004.Co to jest Poziom Umiejętności Kowalstwo ?
Jest to nic innego jak liczba wyrażana w punktach doświadczenia zdobywanych podczas przetapiania lub przekuwania przedmiotów.
Jest ona wyświetlana w górnym lewym rogu - Twój Aktualny poziom Doświadczenia.
Poniżej mamy informację ile pkt. już zdobyliśmy i ile pkt. jest nam potrzebnych do następnego poziomu. Ostatnią pozycją jest Respekt.Respekt wymagany jest do wyuczenia kolejnych Receptur począwszy od receptury - Przekuwanie Poziom 2 - wymagany Respekt w tym przypadku to: 20
info:Respekt uzyskujemy poprzez wykonywanie Questów/Zadań.Więcej na ten temat w dziale Questy/Zadania.

^Do góry

005.Pierwsza Receptura wyuczona.Co dalej?
Po wyuczeniu pierwszej receptury rozpoczynamy zdobywanie pkt.doświadczenia potrzebnych do dalszej zabawy.
W tym celu wybieramy zakładkę Przetapianie. To jak na razie jedyne co możemy zrobić w Kowalu na samym początku.

^Do góry

006.Przetapianie czyli Know How początkującego Hefajstosa.
Przetapiać możemy tylko i wyłącznie elementy uzbrojenia:
01.Zbroje
02.Bronie
03.Bronie Dystansowe
04.Tarcze
05.Hełmy
06.Dół Zbroji (Spodnie)

W procesie przetapiania możemy uzyskać jeden z czterech składników potrzebnych do przekucia (ulepszenia) przedmiotów.
01.Proszek - 100% szans na uzyskanie
02.Kawałki Drewna - 50% szans na uzyskanie
03.Płat Metalu - 35% szans na uzyskanie
04.Skóra - 25% szans na uzyskanie

info: Z jednego przetapianego przedmiotu można uzyskać tylko jeden składnik.Dla przykładu: z Grzybiarza otrzymamy zawsze proszek,niezależnie od posiadanego Poziomu Przetapiania i Poziomu Umiejętności Kowalstwo.Tym samym do ulepszania Grzybiarza bedzie nam potrzebny tylko Proszek. Z Mithrilowej Włóczni możemy już uzyskać każdy z czterech składników.Tym samym do ulepszenia Mithrilowej Włóczni będziemy potrzebowali w zależności od poziomu ulepszenia (od +1 do +12) Proszek,Kawałki Drewna,Płaty Metalu oraz Skórę.
Aby zacząć przetapianie przedmiotów przechodzimy do zakładki Przetapianie.W oknie,które nam się otworzy wybieramy opcję Dodaj Przedmiot. Wybieramy przedmiot,który zamierzamy przetopić i klikamy po prawej stronie w -Przetop-.W kolejnym oknie,które nam się otworzy klikamy ponownie -Przetop-. Proces przetapiania zakończony sukcesem.
info:Po dodaniu przedmiotu do przetopienia,w oknie pojawi nam się przedmiot,który przetapiamy,a pod spodem składnik i procentowe prawdopodobieństwo jego uzyskania.Możemy otrzymać tylko jeden ze składników.Uzyskany składnik jest przenoszony automatycznie do Schowka.Jeśli w schowku posiadamy większą ilość takich samych przedmiotów do przetopienia (np.135 Grzybiarzy),to wybieramy przedmiot,przetapiamy go,a po uzyskaniu komunikatu - Przetopiłeś Przedmiot! - wciskamy na klawiaturze F5 (Odśwież).Czynność powtarzamy tak długo,aż pojawi nam sie komunikat - Błąd!-.Oznacza to,że nie mamy już w Schowku żadnego Grzybiarza do przetopienia.W tym przypadku wybieramy ponownie - Dodaj Przedmiot- i powtarzamy cały proces od początku.
W trakcie Przetapiania zdobywamy potrzebne pkt.doświadczenia,które podnoszą nam Poziom Umiejętności Kowalstwo,a co za tym idzie umożliwiają nam zakup kolejnych Receptur.
info:Na samym początku,gdy posiadamy wyuczoną tylko jedną Recepturę (Przetapianie Poziom I),nie warto przetapiać przedmiotów,z których możemy uzyskać coś więcej niż tylko Proszek.Warto oszczędzić sobie stresu,i przetapiać małowartościowe przedmioty,dzięki którym uzyskamy tylko Proszek,ale również pkt. doświadczenia potrzebne,by móc wykupić kolejne Receptury.

^Do góry

007.Przekuwanie - podstawowe informacje i zasady.
Przekuwanie (Ulepszanie) przedmiotów możliwe jest dopiero po wykupieniu (wyuczeniu) Receptury -Przekuwanie Poziom I-.Do wyuczenia tej Receptury potrzebny nam jest poziom doświadczenia: 1. oraz 10000 złota.Przechodzimy więc do zakładki Receptury i klikamy w "ucz" przy -Przekuwanie Poziom I-.
Po wyuczeniu się odpowiedniej Receptury przechodzimy do zakładki Przekuwanie.
Przedmioty możliwe do przekucia (ulepszenia) są takie same,jak w przypadku Przetapiania,czyli wszystkie elementy Uzbrojenia za wyjątkiem Akcesoriów.
info: Przedmioty możemy przekuwać w przedziale od +1 do +12.Przekuwanie wykonywane jest w kolejności: najpierw na +1 potem dopiero na +2 itd.Nie można przekuć przedmiotu odrazu z +1 na +6 lub wyżej.Każdy kolejny poziom ulepszania przedmiotu wymaga od nas odpowiedniej Receptury,której uczymy sie tylko raz.
UWAGA - w trakcie przekuwania (ulepszania) przedmiotów istnieje ryzyko NIEPOWODZENIA.
Po dodaniu przedmiotu do przekucia pojawi nam się okno,w którym widzimy: przedmiot poddawany ulepszeniu,składniki potrzebne do jego ulepszenia oraz PROCENTOWĄ SZANSĘ NA POWODZENIE.W przypadku NIEPOWODZENIA aktualny poziom ulepszenia przedmiotu (np. gdy przekuwamy z +6 na +7) obniża nam się o -1,czyli zamiast +7 uzyskamy +5.

^Do góry

008.Przekuwanie (Ulepszanie) Przedmiotów w praktyce.
Przekuwanie działa na podobnych zasadach co Przetapianie.By przekuć jakiś przedmiot przechodzimy do zakładki Przekuwanie.
W oknie,ktore nam się pojawiło widzimy odpowiednio:
Poziom posiadanej umiejętności Przekuwanie
Szansę na ulepszenie przedmiotu
Koszt przekucia
Aktualny poziom ulepszenia przedmiotu
Pkt.doświadczenia możliwe do uzyskania w procesie Przekuwania (dodawane do ogólnej umiejętności Kowalstwo)
Chcąc zatem ulepszyć wybrany przedmiot klikamy w Dodaj przedmiot,wybieramy interesujący nas Miecz,Zbroję,Tarczę itd. i klikamy po prawej stronie w Przekuj.
W nowym oknie pojawi nam się przedmiot,który zamierzamy poddać procesowi ulepszenia oraz składniki wymagane do przekucia.
info: Przy składniku,który jest nam potrzebny pojawi się dodatkowo liczba informująca nas o ilości danego składnika potrzebnej do przekucia.Jeżeli liczba ta jest na zielonym tle oznacza to,że mamy wystarczającą ilość składnika w Schowku.Jeżeli zaś tło ma kolor czerwony,znaczy to ni mniej ni więcej,że danego składnika brak nam w odpowiedniej ilości.
Po pierwszej udanej próbie Ulepszenia przedmiotu możemy powtórzyć cały proces.
Zakładamy,że nasz przedmiot został ulepszony na +1,zatem możemy go teraz ulepszyć na +2.Klikamy więc ponownie w Dodaj przedmiot,wybieramy nasz ulepszony już przedmiot i klikamy po prawej stronie w Przekuj.
Jeżeli posiadamy wyuczone wszystkie Receptury i odpowiednią ilość składników potrzebnych do przekucia przedmiotu,możemy w kilka minut ulepszyć nasz przedmiot do maksymalnego poziomu +12.

^Do góry

009.Przekuwanie - koszta i materiały.
Rozkład składników potrzebnych do przekucia przedmiotu na kolejne poziomy:
(P) -Proszek z broni
(KD) -Kawałki drewna
(PM) -Płat metalu
(S) -Skóra
+1 –P -5 szt.
+2 –P -10 szt.
+3 –P -15 szt.
+4 –P -20 szt. KD -5 szt.
+5 –P -25 szt. KD -10 szt.
+6 –P -30 szt. KD -15 szt.
+7 –P -35 szt. KD -20 szt.
+8 –P -40 szt. KD -25 szt. PM -5 szt.
+9 –P -45 szt. KD -30 szt. PM -10 szt.
+10 –P -50 szt. KD -35 szt. PM -15 szt.
+11 –P -55 szt. KD -40 szt. PM -20 szt. S -5 szt.
+12 –P -60 szt. KD -45 szt. PM -25 szt. S -10 szt.
info:Jeżeli w procesie Przetapiania przedmiotu otrzymujemy Proszek,to do Przekucia(Ulepszenia) tego przedmiotu będzie nam potrzebny tylko i wyłącznie Proszek.Niezależnie od poziomu ulepszenia tego przedmiotu.
Przykład: przetapiamy hełm Blaszak,z którego niezależnie od naszego Poziomu Przetapiania (maksymalny Poziom Przetapiania to: 4 ) otrzymujemy Proszek.
Jeśli chcemy Przekuć(Ulepszyć) hełm Blaszak,to będzie nam potrzebny do tego tylko i wyłącznie Proszek.Niezależnie na jaki poziom będziemy chcieli go ulepszyć.
Łączna ilość Proszku potrzebna do przekucia Blaszaka na Blaszaka +12 (począwszy od +1 do +12) wynosić będzie w tym przypadku: 390 szt.
Jeżeli z przetapianego przedmiotu możemy uzyskać Proszek,Kawałki drewna,Płat metalu lub Skórę,to do jego ulepszenia będziemy potrzebowali wszystkich tych składników w zależności od poziomu ulepszenia.
Przykład: Miecz SoulStealer,z którego możemy uzyskać jeden z czterech składników,będzie wymagał na +3 tylko Proszku.Jednak na +12 potrzebne będą już wszystkie cztery składniki - P-60 szt. KD-45 szt. PM-25 szt. S-10 szt.
Licząc teraz od poziomu +1 do +12 i zakładając,że cały Proces Przekuwania odbędzie się bez NIEPOWODZENIA będziemy potrzebowali odpowiednio:
P-390 szt. KD-225 szt. PM-75 szt. S-15 szt.
by zamienić SoulStealer'a na SoulStealer'a +12.
info: Koszta ulepszenia na kolejne poziomy będą wzrastać w zależności od wartości przedmiotu i jego aktualnego poziomu ulepszenia.
Oprócz składników,które możemy uzyskać w Procesie Przetapiania lub kupić od innych graczy w butikach,będziemy potrzebowali również nakładów finansowych.
Jak liczyć koszta przekucia:
zbroje -> (def+unik)* X *poziom na który się przekuwa
spodnie -> (def+unik)* X *poziom na który się przekuwa
hełm -> (def+unik+dmg)* X *poziom na który się przekuwa
tarcza -> (def+unik+dmg)* X *poziom na który się przekuwa
broń -> (min+max dmg)* X *poziom na który się przekuwa
info: X=200x ilosć przedmiotów które można otrzymać w procesie przetapiania z danego przedmiotu X=200* ilosć przedmiotów które można otrzymać w procesie przetapiania z danego przedmiotu

^Do góry

010.Kilka dobrych rad odnośnie Przetapiania i Przekuwania.
Przetapianie
Na samym początku zabawy z Kowalem,podczas przetapiania przedmiotów warto przetapiać tylko przedmioty małowartościowe (wszystkie przedmioty,z których można uzyskać tylko Proszek).Dzięki temu zyskujemy potrzebne nam punkty doświadczenia do umiejętności Kowalstwo oraz Proszek,którego później będziemy potrzebowali bardzo dużo (Przekuwanie).
Jeśli nasz poziom przetapiania wynosi: 1,to prawdopodobieństwo uzyskania Kawałków drewna,Płatu metalu lub Skóry jest zerowe.Szanse na uzyskanie lepszych składników rosną wraz z poziomem Przetapiania (maksymalny poziom to: 4 )
Zatem jeśli posiadamy większą ilość Dawidowów czy innych przedmiotów,z których możemy uzyskać coś więcej niż tylko Proszek,to warto poczekać z przetapianiem tych przedmiotów do czasu uzyskania poziomu Przetapiania: 4.
Przekuwanie
Istnieją przedmioty,które warto Przekuwać na maksymalny poziom i których koszta przekucia (składniki+złoto) są relatywnie niskie.Dzięki temu możemy uzyskać bardzo dobry przedmiot na średni lvl przy niewielkim nakładzie kosztów. Dobrym przykładem jest hełm Blaszak: nieulepszony posiada obrony tylko 17.Po przekuciu go na +12 otrzymujemy Hełm o obronie +29 i to już na 30lvl.Dla porównania nieulepszone hełmy o zbliżonej obronie są raz,że dość drogie,a dwa,że zazwyczaj dostępne od wyższych lvl (np. Saiyan: obrona 28 dostępny od 70lvl).Oczywiście hełmy te różnią się pozostałymi parametrami (unik,dmg),ale w procesie przekuwania możemy ulepszać tylko obronę.Jak na średni lvl (30-60) to całkiem nieźle.
Jeżeli więc uda nam się przekuć Blaszaka na +12 bez NIEPOWODZENIA,to łączne koszta składników i złota będą następujące:
Proszek - 390 szt. złoto - 350000
Składniki
Składniki potrzebne do Przekuwania przedmiotów możemy uzyskać z przedmiotów znalezionych na explore lub zakupionych w butikach innych graczy. W butikach możemy również kupić gotowe składniki.Co nam się bardziej opłaci,pozostaje już naszą indywidualną decyzją.
NIEPOWODZENIE W PROCESIE PRZEKUWANIA
To chyba najbardziej frustrująca rzecz,jaka może nam się przytrafić w Kowalu.
Prawdopodobieństwo NIEPOWODZENIA wzrasta wraz z wzrostem poziomu na jaki chcemy ulepszyć nasz przedmiot. Jeżeli prawdopodobieństwo to wynosi 70% to warto się zastanowić,czy jesteśmy aktualnie w stanie ponieść dodatkowe koszta przekuwania.
Dodatkowe koszta wiążą się z cofnięciem obecnego poziomu ulepszenia przedmiotu o -1.
Przykład: Ulepszamy Blaszaka +5 na +6.Jeżeli nam się nie powiedzie,uzyskamy Blaszaka +4.Znaczy to ni mniej ni więcej,że musimy go znów przekuć na +5,by móc uzyskać ponowną możliwość przekucia go na +6.

^Do góry


Powered by manualCC 0.1 // design and code by h!t3< & v3Xor!u5 h4ck4z t3aM // Crimson InterActivE 2005-2006